شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

جایگاه ارتش ایران در رده‌بندی جهانی + آمار و جزئیات

آمار جدیدی از قدرت نظامی ایران منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسسه " گلوبال فایرپاور " در آماری که اخیرا منتشر کرده اعلام کرده که ارتش ایران در رتبه 21 جهان قرار گرفته است و این در حالی می‌باشد که این آمار پیشرفت ایران را در زمینه نظامی ثابت می‌کند.

در رتبه‌بندی ارتش‌های کشورهای مختلف عواملی همچون میزان هزینه‌های صرف شده برای تجهیز قوای نظامی، تعداد تجهیزات و ادوات در اختیار یگان،معیشت، تولید ناخالص داخلی، تعداد نظامیان، تعداد کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها، تعداد هواپیماها و هلی کوپترها، تعداد تانک‌ها و نفربرها و شرایط جغرافیایی حاکم بر کشور مورد نظر و مواردی از این دست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و موسسه " گلوبال فایرپاور " نیز بر همین اساس کشورهای مختلف دنیا را در بعد نظامی رتبه‌بندی کرده؛ البته شرایط ایران در این رتبه‌بندی مقداری متفاوت است.

** ایران بیست و یکم ارتش جهان بدون " سپاه " و " بسیج "

اخطار دوباره پدافند هوایی به هواپیمای جاسوسی یو2 آمریکا در روزهای اخیر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در روزهای اخیر هواپیمای جاسوسی یو2 آمریکا قصد تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان را داشت که به آن اخطار دادیم.
اخطار دوباره پدافند هوایی به هواپیمای جاسوسی یو2 آمریکا در روزهای اخیر
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در گلزار شهدای سولقان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن از سلاح و تجهیزات ما ترسی ندارد آنچه که ترس و وحشت را به دل دشمن انداخته عزم و اراده ملت ایران و خانواده شهداست.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در ادامه با اشاره به ویژگی های راه شهدا افزود: شهدا همواره ناظر اعمال ما هستند و در این کشور که با خون شهدا پابرجاست اگر کسی بخواهد سهم خواهی کند خائن به شهداست.

همزمان با هفته دفاع مقدس؛ناوگروه ایران با پیام دوستی و حُسن نیت در بندر کراچی پهلو گرفت

همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیام دوستی و حُسن نیت، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفته و مورد استقبال گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی پاکستان قرار گرفت.

 

همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه با پیام دوستی و حُسن نیت، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفته و مورد استقبال گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی پاکستان قرار گرفت.

این ناوگروه شامل ناو نیروبر سنگین "لاوان" حامل یک فروند از بالگردهای نظامی نیروی دریایی ارتش، ناو پشتیبانی-رزمی "کنارک" و ناو موشک انداز کلاس پیکان "خنجر" و "فلاخن" است.

دریادار "سهیل مسعود"، جانشین فرمانده نیروی دریایی پاکستان هفته گذشته اعلام کرده بود: مشتاقانه منتظر ورود ناوگروه ایرانی به بندر کراچی هستیم و این ناوگروه به مدت چهار روز میهمان طرف پاکستانی خواهد بود.

وی با اشاره به روابط و همکاری های خوب میان ایران و پاکستان، گفت: ناوگروه های دو کشور بطور منظم و بصورت متقابل به بنادر یکدیگر سفر می کنند و ضمن انجام رزمایش های مشترک، به تبادل تجربیات می پردازند.

اواخر فروردین ماه سال جاری نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندر عباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد