شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

ورود مجلس به ابهام در قیمت‌گذاری «پژو ۲۰۰۸»

 صحن علنی مجلس / 21 خرداد 96

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود این کمیسیون به نحوه قیمت‌گذاری "پژو ۲۰۰۸" خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از بررسی ابهامات ایجاد شده در قیمت‌گذاری خودروی «پژو 2008» در این کمیسیون خبر داد و گفت: ابهاماتی که در نحوه قیمت‌گذاری خودوری پژو 2008 ایجاد شده، باعث شد تا در کمیسیون صنایع مجلس به آن ورود کنیم و موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شورای رقابت مسئول قمیت‌گذاری انواع محصولات شرکت‌های خودروسازی است و خودروسازان نقش چندانی در تعیین قیمت‌ خودروها ندارند، افزود: طبق قانون می‌بایست 50 درصد قیمت نهایی خودرو به صورت پیش‌ پرداخت از مشتریان دریافت شود، در صورتی که مبلغ 60 میلیون تومانی برای پیش‌پرداخت پژو 2008 قیمت نهایی این محصول را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز خودروسازی‌ها با حضور کارشناسان شورای رقابت درباره نحوه قیمت‌گذاری پژو 2008 توضیح می‌خواهیم و باید این موضوع روشن شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین گزارش تحصیلی فریدون در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

افکارنیوزآموزش و تحقیقات مجلسهیئت رئیسهشهید بهشتیکمیسیون آموزش و تحقیقاتصحن علنی مجلسقانونقوه قضائیه

مدعیان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه‌، همانانی هستند که شریک جرم و جنایات صدام بودند

ظریف در پیامی به به مناسبت سی امین سالگرد جنایت شیمیایی در سردشت:
خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه گفت: آنانی که امروز در سناریویی مرموز و خطرناک مدعی کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه‌اند، همانانی هستند که در طول جنگ تحمیلی شریک جرم و جنایات صدام بودند.

ظریفبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت سی‌امین سالگرد جنایت شیمیایی در سردشت، پیامی صادر کرد.

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت سی امین سالگرد کاربرد سلاح های شیمیائی از سوی رژیم صدام علیه مردم مظلوم و بی دفاع سردشت، یاد و خاطره قربانیان این جنایت ضدبشری را زنده نگه داشته و به ارواح مطهر و پاک این عزیزان سلام و درود  می فرستیم. حادثه ای تلخ و جانکاه که یکبار دیگر مظلومیت ملت بزرگ ایران را در دوران هشت سال دفاع مقدس به اثبات رساند و سندی بزرگ در اثبات پوچی و بطالت مدعیان دفاع از حقوق بشر را در تاریخ ثبت و ضبط نمود.

ملت بزرگ ایران که در جنگی نابرابر و ناعادلانه و تحمیلی از سوی رژیم صدام و با حمایت مستقیم مالی و اقتصادی و نظامی و لجستیکی برخی کشورهای منطقه و قدرت های فرامنطقه ای دلیرانه مقاومت کرده و انواع نقض های فاحش حقوق بشردوستانه و زیرپا گذاردن اصول و حقوق مسلم جنگ از جمله کاربرد سلاح های کشتارجمعی علیه نیروهای نظامی، حمله موشکی به شهرها و تخریب  تعمدی و کینه توزانه شهرهایی همچون خرمشهر قهرمان توسط نیروهای شکست خورده صدام را تجربه کرده و با سکوت و همراهی مدعیان حقوق بشر مواجه شده بود؛ این بار در اقدامی که مصداق بارز جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی از سوی رژیم بعثی صدام بود یعنی حمله شیمیائی به مردم غیرنظامی و بی دفاع سردشت، صدها تن از زنان و مردان و کودکانش ناجوانمردانه به شهادت رسید و باز هم دریغ از یک  ابراز تاسف، محکومیت یا اقدام قاطع از سوی قدرت های بزرگ جهانی!

آنانی که امروز در سناریویی مرموز و خطرناک مدعی کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه اند، همانانی هستند که در طول جنگ تحمیلی علیه این ملت مظلوم ولی سرفراز، نه تنها کاربرد سلاح های کشتارجمعی و تسلیحات ممنوعه شیمیائی علیه رزمندگان و مردم غیرنظامی ایران را نادیده می گرفتند بلکه خود در تسلیح و حمایت همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام مشارکت داشته و شریک جرم و جنایات صدام بودند.

برخلاف سیاست های مزورانه و استانداردهای دوگانه برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از جمله دولت آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست اصولی خود هرگونه کاربرد یا تهدید به کاربرد سلاح های کشتارجمعی از جمله سلاح های شیمیائی یا تمسک به این حربه برای  بهانه جوئی و بسترسازی اقدامات غیرقانونی علیه ملت ها و دولت های مستقل را بشدت محکوم نموده و با کاربرد این گونه سلاح ها در هر کجا، در هر زمان و توسط هرکسی مخالف است.

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام به قربانیان فاجعه حمله شیمیائی به سردشت و بازماندگان این حادثه و بزرگداشت روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیائی و میکروبی، بر عزم و اراده خود برای مقابله با اینگونه سلاح های کشتارجمعی و کاربرد آن تاکید می کند و از جامعه جهانی و افکار عمومی مردم دنیا دعوت می نماید تا با همه امکانات و ظرفیت های موجود به مبارزه با تولید، تکثیر و استفاده از این گونه سلاح ها بپردازند و نسبت به کاربرد و تهدید به کاربرد این سلاح ها از سوی گروه های تروریستی مانند داعش و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای این گروه ها بیش از پیش حساسیت نشان دهند.

توسط دختر یکی از وزرا و شرکت‌داری آقای وزیر

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: برخی ارکان دولتی مستقیم یا غیرمستقیم در قاچاق کالا به کشور دست دارند و شاهد قاچاق کالا توسط دختر یکی از وزرا و شرکت‌داری و کارخانه‌داری آقای وزیر هستیم.

به گزارش افکارنیوز،  حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط ‌کریم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کشور گفت: مبنای اشتغال و تولید اقتصاد مقاومتی است و پایه و اساس اقتصاد مقاومتی نیز اقتصاد درون‌زا است و در همین راستا نظام بانکی ما باید نظامی مستقل و غیرمتزلزل باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد با بهره از تجارب قبلی کاری خود در بحث قاچاق کالا و ارز به کشور سود برده و فعالیت‌هایی را در این راستا دارند. ما به عنوان مثال کسانی که در حوزه بانکی یا امور دارایی و یا سایر وزارتخانه‌ها پیش از این مشغول بوده و یا بازخرید شده‌اند بعضا مشاهده می‌شود که تجارب خود را در این راستا به کار می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: متاسفانه افراد با انگیزه‌ای برای امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب نمی‌شوند و از سوی دیگر برخی از ارکان دولتی نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم در بحث قاچاق کالا به کشور دست دارند.

نوروزی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه وقتی دختر وزیر در کار قاچاق کالا دست دارد و یا شخص وزیر شرکت و کارخانه دارد این افراد نمی‌توانند دل در گرو منافع ملت و نظام داشته باشند و از منافع مردم به طور کامل صیانت کنند.

وی در پایان گفت: استفاده از رانت برای برخی از افراد و وجود ارتباطات خاص در این راستا باعث می‌شود تا قاچاق کالا و ارز به کشور شکل گیرد و باید مسئولان گره از شرکت‌داری و کارخانه‌داری منافع مردم را پیگیری کنند.

کارشناس صهیونیست: ایران پیروز نهایی جنگ سوریه است

یک کارشناس صهیونیست در یادداشتی با مطرح کردن ادعاهایی، نوشت رژیم تل‌آویو باید بپذیرد ایران پیروز نهایی جنگ سوریه است.

به گزارش افکارنیوز، «مردخای کیدار»، پروفسور صهیونیست و کار‌شناس امور غرب آسیا با انتشار یادداشتی در پایگاه «میوزاکلیو» در خصوص آنچه که آن را تهدید روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه و خطر آن برای رژیم صهیونیستی نامید، سخن گفت.

 

وی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعتقاد ندارد که «افزایش قدرت ایران در سوریه» مسئله‌ای است که نیازمند برخورد قاطعانه باشد.

 

این کار‌شناس صهیونیست در یادداشتش با مطرح کردن ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان گفت: «در میان اهداف بد دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، و فهرست اولویت‌های دولت ترامپ، ایران موفق شد و در جنگ سوریه به پیروز آشکار تبدیل شد، اما هیچ کس در جهان برای بیرون راندن ارتش ایران از سوریه موفق نخواهد شد و اسرائیل، اروپا و آمریکا باید با این واقعیت کنار بیایند که ایران در حال حاضر بر بخش‌های گسترده‌ای از عراق، سوریه و لبنان کنترل دارد.»

مردخای کیدار در ادامه ادعا کرد: در حال حاضر حزب‌الله از طریق زمینی با ایران در ارتباط است. این باعث شده (سید حسن) نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) در برابر اسرائیل احساس اطمینان کند؛ اسرائیلی که حتی از احداث دیواری بتونی در داخل سرزمین‌هایش (فلسطین اشغالی) با هدف «دفاع» از شهروندانش در برابر تک‌تیراندازان حزب‌الله بیم دارد.

وی گفت: «ارزیابی کنونی با ارزیابی دو سال پیش متفاوت است؛ چرا که به جای آنکه سوریه را به دست بیاوریم، (اکنون) ایران همسایه مستقیم ما شده است و حزب‌الله فقط یک گروه لبنانی نیست؛ بلکه شاخه‌ای مهم از وجود واقعی و قدرتمند ایران است که یک تهدید به شمار می‌رود و نزدیک مرز‌ها با اسرائیل مستقر شده است.»

این کار‌شناس صهیونیست در پایان نوشت: «ایران پیروزِ بزرگ و نهایی جنگ سوریه است و بهتر است اسرائیل و جهان هرچه سریع‌تر به این واقعیت اذعان کنند.»