شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

والیبال ایران به مقام قهرمانی بازی های کشورهای اسلامی رسید

تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست جمهوری آذربایجان عنوان قهرمانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را از آن خود کرد.
به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله نهایی مسابقات والیبال چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (یکشنبه) با دو دیدار در سالن هال کریستال شهر باکو پیگیری شد. 
در دیدار نهایی این رقابت ها تیم ملی والیبال جوانان ایران به مصاف تیم ملی جمهوری آذربایجان میزبان این بازی ها رفت و با شکست سه بر صفر حریف به مدال طلا و عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافت. 
ملی پوشان جوان ایران در ششمین و آخرین دیدار خود در این رقابت ها در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 16، 29 بر 27 و 25 بر 18 به پیروزی رسیدند تا با اقتدار و بدون شکست عنوان قهرمانی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی را به دست آورند. 
بهروز عطایی در ست نخست این مسابقه از ترکیب رسول آقچه لی، اسماعیل مسافر، علی اصغر مجرد، طیب عینی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و اسماعیل طالبی مقابل آذربایجان استفاده کرد. 
جواد جهانگیر زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و تعدادی از ایرانیان مقیم باکو از جمله تماشاگران این مسابقه بودند. 
در دیدار رده بندی این مسابقات نیز تیم الجزایر سه بر یک با امتیازهای (20 بر 25، 25 بر 22، 25 بر 18 و 25 بر 22) ترکیه را شکست داد و مقام سوم و مدال برنز مسابقات والیبال مردان را به دست آورد. 
مسابقات والیبال چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 21 اردیبهشت در سالن کریستان هال باکو آغاز شد. 
دور مقدماتی مسابقات والیبال مردان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور 12 تیم در دو گروه  برگزار شد که تیم های جمهوری آذربایجان، ترکیه، اندونزی، پاکستان و افغانستان در گروه نخست و تیم های ایران، قطر، الجزایر، عربستان سعودی و مراکش در گروه دوم به مصاف یکدیگر رفتند. 
پس از پایان دور مقدماتی رقابت های مردان تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند که از گروه اول تیم های جمهوری آذربایجان و ترکیه با کسب رتبه های اول و دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. از گروه دوم نیز ایران و الجزایر به عنوان تیم های اول و دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شدند. 
تیم والیبال جوانان ایران در مرحله نیمه نهایی با شکست ترکیه فینالیست شد و تیم جمهوری آذربایجان با شکست الجزایر به دیدار نهایی راه یافت. 
تیم ملی والیبال ایران در سال 2005 با هدایت پارک کی وون و تیم ملی ب والیبال ایران در سال 2013 با هدایت زنده یاد حسین معدنی به مدال طلای نخستین و سومین دوره بازی های کشورهای اسلامی دست یافت و تیم ملی والیبال جوانان نیز در سال 2017 به اقتدار والیبال ایران در بازی ها تداوم بخشید. 
جمهوری اسلامی ایران سال 2009 میزبان دومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی بود که به دلیل کارشکنی برخی کشورهای عربی این رقابت ها برگزار نشد.

130 شهید تازه تفحص شده در انتظار ورود به کشور

130 شهید تازه تفحص شده در انتظار ورود به کشور/ پیکر مطهر 18 غواص شهید عملیات کربلای 4 در این تفحص پیدا شد

  به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: پیکر پاک 130 شهید در مناطق‌های عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و شهر کوت عراق در یک ماه گذشته و طی تفحص‌های گروه تفحص پیدا شده است.

سردار سید محمد باقرزاده افزود: ۱۸ نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای ۴ هستند که در جزیره ام الرصاص با دستهای بسته پیدا شده اند.

وی گفت: پیکر پاک این شهدا از آبراه اروندرود روز چهارم خرداد ماه وارد کشور می‌شود و در شهر اروندرود مورد استقبال مردم قدر شناس ایران اسلامی قرار می‌گیرند.

امیر اسماعیلی از گردان موشکی منطقه کنارک و سایت رادار مکران بازدید کرد

امیر اسماعیلی از گردان موشکی این منطقه و سایت رادار مکران بازدید کرد

 ؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) به همراه حجت الاسلام محمدباقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی این قرارگاه از گروه پدافند هوایی کنارک بازدید کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در این بازدید با حضور در سایت رادار مکران، گردان موشکی، سایت فاشا و مواضع توپخانه‌ای گردان زمین به هوا با ایجاد وضعیت‌های عملیاتی مختلف، میزان آمادگی رزمی یگانهای عملیاتی را ارزیابی کرد.

رزمایش‌های ما ترکیبی از همه دانش‌های نظامی است

اموزش یعنى ایجاد امادگى براى پذیرش مسؤلیت ؛ امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سازوکار مهارت محوری تربیت و آموزش در نیروهای مسلح که صبح امروز پنجشنبه ٢٨ اردیبهشت ماه در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد، اظهار داشت: اساسا آموزش یعنی ایجاد آمادگی و قابلیت در افرادی که قرار است نقش و مسئولیتی را در یک سازمان به عهده بگیرند، لذا هرچه ما بتوانیم متناسب با نقشی که از فرد می‌خواهیم به او آموزش دهیم، همانگونه که ما خواسته ایم عمل می‌کند.
معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در حال حاضر نظام آموزشی ما مبتنی بر دانستنی‌های ذهنی است تا توانستنی‌های عملی، بهمین خاطر بسیاری از فارغ التحصیلان زمانی که از دانشگاه بیرون می‌ایند کار بلد نیستند.

امیر باقرى در بخش پایانى سخنانش خاطر نشان کرد: رزمایش‌های ما ترکیبی از همه دانش‌های نظامی است و یگان‌های ما در آن شرکت می‌کنند، اما بحث آموزش مهارت محور مربوط به فرد و ارتقای تخصص‌های فردی او است.

شگفت‌زدگی رسانه‌های غربی از مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات

رسانه‌های غربی ضمن پوشش اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهور ایران از مشارکت گسترده مردم، شگفت‌زده شدند.

شگفت‌زدگی رسانه‌های غربی از مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات  رسانه‌های غربی روز جمعه حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را پوشش دادند. 
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت میلیون‌ها ایرانی تا آخرین ساعات روز جمعه در رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور کشورشان شرکت کردند. 
 
این رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه این رأی‌گیری اولین انتخابات از زمان حصول توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 بوده نوشت این انتخابات عده زیادی از مردم را به پای صندوق‌های رأی کشاند به نحوی که برخی برای رأی دادن ساعت‌ها در صف ایستادند.»