شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

شهر تکواندو

اخبار روز - رشته های ورزشی

موگرینی: آژانس پنج بار پایندی تهران به برجام را تایید کرده است/ امکان مذاکره مجدد در مورد توافق هسته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه ) بار دیگر بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد.
 
موگرینی که در نشست «سیاست هسته‌ای» موسسه «کارنگی» صحبت می‌کرد، گفت: «هر نگاهی که در مورد توافق دارید و می‌دانیم اکنون نگاه متفاوتی در واشنگتن هست، اما  واقعیاتی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد.»
 
وی افزود: «تا الان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنج بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است و به طور مداوم بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارد.»
 
این مقام اروپایی با اشاره به جلسات مداوم کمیته برجام، گفت در این جلسات روند اجرای برجام از تمام جنبه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: «همانطور که می‌دانید، سازمان ملل هم از این توافق حمایت و آن را در شورای امنیت تائید کرده است.»

واکنش کره شمالی به رزمایش آمریکا؛ یک گلوله به آبهای ما شلیک کنید پاسخ بی‌رحمانه می‌دهیم!

برخی موشک‌های بالستیک کره شمالی همچون "تائپودونگ-1" و "تائپودونگ-2" قدرت بسیار زیادی در انهدام اهداف در فاصله 6 تا 10 هزار کیلومتری دارند و این موضوع خطری جدی برای غرب آمریکا به شمار می آید.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛با روی کار آمدن رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا ؛ تنش ها در منطقه شرق آسیا وارد مرحله جدیدی شده است و این موضوع ناشی از سیاست های نادرست جمهوری خواهان علیه "پیونگ یانگ" است. 

کره شمالی با روی کار آمدن "ترامپ" به خوبی درک کرده که امکان درگیری نظامی در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است. مقامات کاخ سفید تهدید کرده اند که هرگونه اقدام تحریک کننده کره شمالی را با قاطعیت پاسخ می دهند اما در واقعیت چنین اتفاقی نیفتاد.
 
 
پس از تهدیدات آمریکا، کره شمالی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرد تا یک سیگنال قدرتمند برای مقامات آمریکایی ارسال کند که از تهدیدات "واشنگتن" به هیچ عنوان نمی هراسند.
 
 
"سامانه های فرماندهی راهبردی آمریکا در فوریه سال جاری گزارش  داد  که موشک کره شمالی را که اخیرا پرتاب شده است، ردیابی کردند. پرتاب این موشک بالستیک میان برد نزدیک شهر "کوسونگ" کره شمالی اتفاق افتاد.
 
 
واکنش قاطع کره شمالی به رزمایش آمریکا؛ یک گلوله به آبهای ما شلیک کنید پاسخ بیرحمانه می‌دهیم

چطور می توانیم از افراط در محبت کردن، جلوگیری کنیم؟

 

 

امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: انحراف به چپ و راست هر دو غلط و گمراهی است . راه درست طریق میانه است.

چطور می توانیم از افراط در محبت کردن، جلوگیری کنیم؟///عکس داخل متن نداردبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر انسانی در امور روزمره خود، بارها دچار افراط می‌شود و چه بسا که بسیاری از این زیاده‌روی ها در ابراز احساسات و محبت کردن به دیگران است، اما گاهی افراط لباسی دیگر بر تن کرده و در اموری مانند: انفاق کردن، غیرت، شک و ...نمایان می‌شود.
 
گفتنی است، در این گزارش با خواندن روایات و سخنان بزرگان به راهکارهای جلوگیری از افراط اشاره می‌کنیم.
 
تنها راه پرهیز از افراط و تفریط، بالا بردن سطح آگاهی و شناخت است؛ زیرا امام علی(ع) منشأ افراط و تفریط را نادانی می داند:  نادان دیده نمی شود. مگر آن که افراط یا تفریط می کند.
 
در طول تاریخ افرادی که به افراط یا تفریط کشیده شده ، کسانی بوده اند که یا جمود داشته و یا جاهل بوده اند،‌اما قرآن امت اسلامی را معتدل می داند، نه جاهل و نه جامد. امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: انحراف به چپ و راست هر دو غلط و گمراهی است . راه درست طریق میانه است. 
 
برای رسیدن به اعتدال و میانه روی باید :
 
شناخت خود را نسبت به واقعیت های زندگی و تعالیم اسلامی افزایش دهیم .
 
در همه مراحل، زندگی پیشوایان دین را سرمشق خود سازیم.در اسلام, قرآن و اهل بیت, معیار اعتدال به شمار مى آیند. 
 
امام على(علیه السلام) مى فرماید: از این امت هیچ کس با آل محمد قیاس نمى شود, زیرا این خاندان, پایه دین و تکیه گاه یقین هستند. تندروان به سوى آن ها باز خواهند گشت. وا پس ماندگان, ناگزیر خود را به آن ها مى رسانند.
 
استاد مطهرى مى گوید: اگر ما آن راهى را که ائمه اطهار در مقابل راه هاى دیگران براى ما باز کرده اند برویم, هم از افراط و تندروى هاى بعضى مصون مى مانیم و هم از تفریط و جمود بعضى دیگر. 
 
با این بیان معلوم می شود کسی که معتدل نباشد ،انسان کامل نیست .ممکن است در یک جهت پیشرفت کرده باشد اما از جهات دیگر ضعیف باشد .با اعتدال نیز می توان به مقامات معنوی رسید.سیره امامان معصوم اعتدال بود اما به قله رفیع کمالات دست یافته بودند. نمونه دیگر درعصر حاضر امام خمینی است که روش معتدلی داشت اما عارف و فقیه و سیاستمدار و فیلسوف بود و شخصیتی کم نظیر داشت.

آخرین تحولات میدانی سوریه؛

 

تسلط نیروهای سوری بر

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی بر منطقه وادی احمر در شرق شهر تدمر مسلط شدند.
 
جنگنده های سوری با هدف قراردادن مواضع تروریست های داعش در حومه شرقی حمص شماری از تروریست ها را به هلاکت رسانده و 3 مقر و ده ها خودروی زرهی را منهدم ساختند.
 
نیروهای سوری با هدف قرار دادن تروریست های داعش در حومه شرقی تدمر، خسارات سنگینی را بر آنان وارد آورده و بر منطقه وادی احمر در 18 کیلومتری شهر مسلط شدند.
 
در حومه حلب نیز ارتش و نیروهای مسلح با هجوم تروریست های داعش به یک مرکز نظامی در جنوب دانشکده هوایی مقابله کردند.
 
در این عملیات، شماری از تروریست ها در محور روستاهای قطبیه و ام ارکیله به هلاکت رسیدند.
 
در درعا نیز دو گروه از تروریست های جبهه النصره که سعی داشتند به منطقه درعاالبلد نفوذ کنند، با مقابله نیروهای سوری مواجه شده و ناکام ماندند.
 
یگان هایی از ارتش سوریه با این تروریست ها به شدت درگیر شده و بیشتر افراد آنان را به هلاکت رساندند. همچنین تمامی تسلیحات و مهمات تروریست ها در این درگیری ها منهدم شد.
 
از سوی دیگر، عملیات ورود کمک های غذایی و دارویی به 4 شهرک در سوریه به اتمام رسید و اهالی شهرک های فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب و و زبدانی و مضایا در حومه دمشق مورد حمایت قرار گرفتند.
 
در حومه دمشق همچنین ارتش سوریه در حملاتی توپخانه ای مواضع و محورهای ارتباطی تروریست های جبهه النصره را در محله قابون و تشرین هدف قرار داد.